Miskien
sal jy dink dat om ‘n besigheidsplan vir ‘n tuisbesigheid te ontwikkel ‘n mors
van tyd is. Die feit is dat selfs vir tuisbesighede dit myns insiens ‘n
besondere waardevolle oefening is want dit dwing jou om deur ‘n dinkproses te
gaan en te visualiseer hoe die besigheid kan ontwikkel. Dit help natuurlik ook
om op die belangrike goed te fokus en om jouself aan sekere doelwitte te
verbind. Die punt is dat ‘n tuisbesigheid soos enige ander besigheid benader
moet word om dit ‘n sukses te maak.
‘n
Goeie besigheidsplan moet sekere kern vrae beantwoord en dit verg behoorlike
navorsing om goeie antwoorde daarop te
kry. Hier is ‘n paar riglyne:
Hoekom wil jy ‘n meubelverf
besigheid begin?
Wat kan ek doen om dit anders as
soortgelyke besighede te maak?
Wie is my ideale kliënt?
Wat wil ek in die eerste jaar
bereik?
Watter stappe moet ek neem om my
doelwit(te) te bereik?
Wat gaan die koste wees?
Miskien
sal sit moeilik wees om aan die begin sommige van hierdie vrae te beantwoord en
sal jy aanpassings moet maak soos jy vorder maar dit sal verseker dat jy jou
besigheid in die regte rigting stuur. Dit is ook belangrik dat jy ‘n sogenaamde
“SWOT” analise sal doen om vas te stel wat jou sterkpunte, swakpunte, geleenthede en bedreigings is. Met
hierdie inligting is jou kanse op sukses
net soveel beter.
By
die beantwoording van die vrae kan jy die volgende in aanmerking neem:
Hoekom ‘n
verfbesigheid begin?
Daar
kan baie redes wees om ‘n tuisbesigheid soos hierdie te begin. Dalk het jy al
ou meubels as ‘n stokperdjie geverf en gerestoureer. Miskien is jy afgetree en
wil jy jou pensioen aanvul of wil jy jou gewone inkomste aanvul en wil jy jou
vrye tyd meer produktief en konstruktief aanwend. Miskien ken jy mense in die
meubelbedryf wat van jou dienste gebruik kan maak. Miskien weet jy van iemand
wat so iets doen en skynbaar geld daaruit maak. Wat ookal die rede(s) is
behoort jy konstruktief daaroor na te dink en dit neer te skryf as riglyn vir
die ontwikkeling van jou besigheid.
Wat kan my
besigheid anders maak?
Om
effektief in die markplek mee te ding moet jy probeer om unieke verkoopspunte of
“unique selling points” (USP’s) te ontwikkel. Hoekom sal mense noodwendig van
jou dienste gebruik maak? Is jy goedkoper? Bied jy spesiale kortings aan? Doen
jy aflewerings? Het jy unieke vaardighede soos om met verftegnieke te werk?
Gebruik jy meer gesofistikeerde verftegnieke soos om te spuitverf? Kan jy ‘n
reeks dienste verskaf wat meer is as om net te verf?
Wanneer
jy jou dienste bemark, is dit die dinge wat jy wil beklemtoon en wat jou van
ander verskaffers onderskei.
Wie is jou
ideale kliënt?
As
jy weet wie jou teikenmark is kan jy jou strategie daarop fokus en so verhoed
dat jy onnodige tyd en geld mors op pogings wat nie vrugte sal afwerp nie. In
my tuisbesigheid fokus ek hoofsaaklik op die verf van ingeboude kaste want ek
het ‘n spesiale reëling met ‘n kasvervaardiger
om al sy verfwerk vir hom te doen en sodoende kan hy op sy primêre taak (naamlik om
kaste te bou) fokus. Daarbenewens het ek ook ander besighede soos
binnehuisversierders en tweedehandse meubel winkels. Aan die begin het ek
hoofsaaklik aan privaat mense dienste verskaf en alhoewel ek dit steeds doen is
dit nie my hooflyn van inkomste nie.
Wat wil jy in
jou eerste jaar bereik?
Slegs
as jy doelwitte het kan jy groei. Doelwitte hoef nie noodwendig net monitêr van aard te wees nie. Dit kan aspekte insluit soos om nuwe
verftegnieke aan te leer, of om ‘n spesifieke teikenmark te penitreer. Dit kan
wees om ‘n handelsnaam/merk te vestig of om ‘n lojale kliënte basis daar te stel. Wat dit ook al is, onthou ook om
realisties te wees sonder om minderwaardige doelwitte te stel – dit moet steeds
‘n uitdaging wees!
Watter stappe
gaan jy neem om jou doelwitte te bereik?
Hierdie
is ‘n voor- die -hand liggende vraag om te vra. Programme soos
advertensieveldtogte, strooibiljette, radio en internet bemarking, besoeke en
telefoongesprekke moet oorweeg word. Ek vind dat as ek op ‘n weeklikse basis my
kliënte kontak om te verneem of daar
moontlike projekte in die pyplyn is, dit hulle aktiveer om op te tree.
Spesiale
promosies kan van tyd tot tyd aangebied word om sodoende jou marksegment te
vergroot.
Wat gaan dit
kos?
Dit
is natuurlik die miljoen dollar vraag. Dit help nie jy het grootse idees maar
jy kan dit nie bekostig nie. Daarom is dit belangrik om ‘n promosie begroting
op te stel sodat jy kan seker maak dat dit nie jou besigheid (veral in die
begin) nadelig sal beïnvloed nie. Dit help ook om
te probeer bepaal wat jy as ‘n opbrengs op jou belegging kan kry met jou
bemarkingspogings.
Wat gaan jou
prys strategie wees?
Alhoewel
jy in besigheid is om ‘n wins te maak, moet jy jou ook nie uit die mark prys
nie. Jy moet weet wat jou mededingers vra en ook wat bekostigbaar is, veral vir
jou kommersiële kliënte. As jy weet dat jy ‘n
konstante werkvloei sal hê en dat jy ‘n billike wins
kan maak, is dit die moeite werd om vir groter kliënte ‘n mededingende prys te vra sodat albei partye daarby kan
baat.
In
die meubel verfbedryf is dit nie altyd maklik om ‘n prys te bepaal nie maar
daar is modelle wat gebruik kan word. In my boek “Refinishing old furniture – start a home business” gee ek ‘n
gedetaileerde uiteensetting van die stelsel wat ek oor die afgelope jare
ontwikkel het en wat uitstekend vir my werk.
No comments:
Post a Comment